گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۱۲ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۸۵ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۲۰۰۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۴۲۸۰۳۴ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠١/٩/٥ - ۷۷۴ مورد

سخنان بهداشتی

چهارشنبه ١٩ آبان ١٣٩٥ ساعت ١٥:٥٩ ب.ظ   ( بازدید : 3515 نفر )


 

1 – مسواک هنگام استفاده بايد کاملا خشک باشد زيرا رطوبت موجب کاهش کارايي مسواک در برداشتن پلاک‌هاي‌ ميکروبي دندان مي‌شود. از طرفي قرار دادن مسواک‌هاي‌ اعضاي خانواده در داخل يک ليوان مي‌تواند ارتباط آلودگي ميکروبي برقرار کند. بايد دانست دهان محيط استريل نيست اما سيستم دفاعي دارد که مي‌تواند به کمک آن از عفونت‌هاي‌ مختلف جلوگيري کند. شايد استفاده از دهان شويه مقداري محيط دهان را استريل کند. استفاده از درپوش براي مسواک مناسب نمي‌باشد چرا که بايد مسواک هنگام استفاده کاملا خشک باشد و وقتي خشک باشد مي‌تواند پلاک ميکروبي را بردارد.

2 – گروهي از محققان انگليسي و ايتاليايي دريافتند که باز نگه داشتن چشم‌ها هنگامي که دندان پزشک مشغول درمان دندان است، موجب مي‌شود که بيمار کمتر درد بکشد.

به گزارش خبرگزاري مهر، محققان در اين تحقيقات نشان دادند که نگاه کردن به بخشي از بدن که زير يک تحريک درد قرار دارد موجب کاهش رنج بيمار مي‌شود. بنابراين زماني که بيمار به سرنگ يا مته‌اي‌ که دندان پزشک به طرف دهان وي نزديک مي‌کند نگاه کند، درد کمتري مي‌کشد.

3 – براساس تحقيق جديدي که در ژاپن انجام شده است نوشيدن يک فنجان چاي سبز در روز شما را از مراجعه به دندان پزشک بي نياز مي‌کند.

اين يافته که در آخرين چاپ مجله «طب پيشگيري» منتشر شده، نشان مي‌دهد که نوشيدن حداقل يک فنجان چاي سبز در روز قدرت و استحکام دندان‌ها را با وجود افزايش سن، بيشتر مي‌کند.

4 – چگونه از ابتلا به ناهنجاري‌هاي‌ فک و صورت پيشگيري کنيم؟

با رعايت موارد زير مي‌توان تا حد زيادي از اين ناهنجاري‌ها جلوگيري کرد.

اهميت دادن به دندان‌هاي‌ شيري و مراقبت از آن ها

بي توجهي به دندان‌هاي‌ شيري باعث از دست رفتن زودهنگام اين دندان‌ها و رويش نادرست دندان‌هاي‌ دائمي مي‌شود. بعد از رويش دندان‌هاي‌ شيري بايد به کودک براي مسواک کردن دندان هايش کمک کنيم. بهتر است والدين براي مدتي دندان‌هاي‌ کودک را مقابل آينه مسواک بزنند تا کودک طريقه مسواک کردن صحيح را ياد بگيرد. اگر کودک اصرار دارد که خودش دندان هايش را مسواک بزند والدين بايد همزمان با کودک دندان هايشان را مسواک بزنند تا کودک روش مسواک کردن را ياد بگيرد.

 

 


منبع : صفحه اصلی فارسی سال 1397 چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.









جستجو
معرفی بیمارستان (۲۰۹۰ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...